::: dudes :::

Monday, February 13, 2012

*~upu oh upu.~*

Bismillahirrahmanirrahim..masuk hari ni dah hampir nak masuk 3 bulan saya dan rakan graduate SPM..Alhamdulillah..syukur sebab masih hidup..semoga Allah terus panjangkan umur sampai hari ambil results ..amiin,

Humm..entry kali ini saya cuma nak ceritera sikit fasal perkara penting yang mesti dibuat oleh kami iaitu graduan SPM...tapi ape yer?..hehe..

semestinya isi borang kemasukan UPU..

pada mulanya saya isi data je dulu..ape orang kate FASA 1..bila FASA 2 dah dibuka..umi cakap kena start isi dah pilihan program..dan kt sinilah saya mula rasa dilemma..

sangat dilemma..sebab sampai sekarang saya xpasti cita2 sebenar saya..
bila umi tanya ;

"Kak uteh, kak uteh nak jadi ape sebenarnya?"

saya mula gelabah, tak tau nak jawab ape..(huhu)..akhirnya saya jawab:

"Kak uteh tak tahu lagilah ,umi..Kak uteh confuse..tapi yang pasti Kak Uteh xnak ambik Medic.."

umi pun tanya balik kenapa..saya sendiri tak tahu kenapa saya tak nak mengambil medics sebagai pilihan utama saya..tapi sebenarnya dalam hati saya dah ada jawapan..

saya tak nak ada terlalu banyak komitmen bila saya dah kerja nanti..saya harap komitmen terhadap kerja saya dapat dibalancekan dengan komitmen keluarga (sangat memandang ke hadapan, hehe)

so..saya berhajat untuk memilih Dentist sebagai cita2 utama saya..dan saya mempunyai hasrat untuk pergi luar negara,

~JORDAN~

negara ini amat menarik perhatian saya, mungkin kesan membaca novel atau kawan2 yang bercerita tapi ini merupakan hasrat dan impian saya..

tapi..sebelum itu keputusan SPM? ni yang buat saya cuak ni..huhu..INSYAALLAH..berkat do'a,usaha...dengan izin Allah results saya dapat memuaskan hati saya sendiri, umi ayah, dan guru2..Amiin

saya harap sangat dapat berkongsi keputusan saya dengan semua ..
#Jordan oh jordan..

No comments: