::: dudes :::

Saturday, May 25, 2013

catering:housekeeping:exhausted

exhausted dayssss..that what i wanna expressed for my current situation..wake up at six, and at 7.30 rushing to resort to start working..ommo?? resort..haha..

i was just recruited by my mak sedara to be one of her workers for this holiday..yes a resort worker next to my house ..Gelora Beach Resort, it is actually part of my family business, but currently handled by my mak sedara..

harini boleh dikatakan agak busy, pagi start catering, sedia breakfast utk budak sekolah rendah yang masuk buat program, yelahh, dah start school holiday kan, memang tak menang tangan lah, tak sempat bebudakk tu lapar dah kena bagi makan kat diorang minum pagi, lepas tu lunch, agak pening disitu, ditambah pulak dengan sore throat yang menimpa aku sejak balik dari PJ ni..tapi takpalah abaikan..n harini tak pening macam semalam, n tak stress macam semalam..

semalam, mak sedara aku yg  memang aku rapat gilerr, yang telah rekrut aku bekerja tu..marah kat aku semalam, n marah kat kembar n jugak sepupu sorang lagi yang juga telah direkrut sama.. ini disebabkan  kami masuk kerja tak seperti diarahkan, n kami janjikan..haa tengok tengok...(kalau nak kerja buat cara nak kerja)..haha, memang cuak n stress semalam, aku tegur dia, lansung tak disambut dengan jawapan, malah dijeling haha, (serve your right)..n pagi tadi , (of courselah aku masuk kerja tak sampai pkul 8) , terus aku minta ampun, haha, minta maaf dengan mak sedara aku tu..lepas tu kenalah bebel bebel ngan dia..tahan telinga sudahh, dah pandai buat salah, pandailah minta maaf, kan?

alhamdulillah, harini hubungan kami jadi ok balik ..haha, betullah tu air dicencang takkan putus, kalau diminum baru habis, kan kan...  ..lepas bebudak sekolah rendah tu check out tengahari tadi, kenalah house keeping beberapa bilik, n  esok inshaalah, kemas asrama pulak..

nak dijadikan citer, cuti ni maknanya aku bekerja sakan lah yeee...haha.. 

No comments: