::: dudes :::

Wednesday, May 22, 2013

dont judge a book by its cover PART 2

first impression, yes, thats what a normal thing happen when we meet somebody that we never know,
well, the thing is, kita boleh kenal seseorang only dengan tengok luaran dia macam mana, maybe ayat ni boleh disangkal dengan banyak hujah, but , benda ni bergantung kepada situation yang berlaku,

kalau kita nak buat kawan, memang kita tak perlu memilih luaran , tapi, itu tak bererti luaran tak penting, luaran sangat penting sebab, orang akan determine kita ni macamana according to luaran kita, so , by hook or by crook, we must have a good one..

bukanlah nak jadi hipokrit, memang ada jee orang yang akan cakap macamtu, and aku pun pernah berfikir macam tu, siapa suka hipokrit, bila kta berlakon kita rasa xselesa, TAPI, sampai bila kita nak stay dengan perangai bad behaviour kita kalau kita tak cuba latih diri kita dengan good one?

sometimes people always think that they dont wont to change because they dont wanna be hypocrites, tapi kalau macam tu, bila kita nak jadi baik kalau cubaan nak jadi baik tu dipanggil hipokrit, everything has its beginning, kalau tak ada permulaan takkan ada pengakhiran , dan its definitely not easy to start i mean to be good sebab we have enemy in our own self.. iaitu nafsu..

No comments: