::: dudes :::

Sunday, March 25, 2012

Cupcake comel utk budak comot




Nak share sebanyak sedikit resepi cupcake comelll utk budak comot...huh kenapa utk budak comot...sebab bodak comot tu refer kepada sahabat2 saya yang semuanya comot2 ...takde ah...comot tapi comel...I present you..



Moist Choc Cupcake Recipe....

Ingredients:
1 cawan gula kasar
1 cawan tepung
1 cawan serbuk koko
1 cawan minyak mazola a.k.a minyak jagung....tapi jangan risau..kalau takde minya ni..guna minyak masak pon ok..
3 biji telur..ingat basuh dulu tau (hygiene is really important!!!)
1 cawan susu pekat manis
1 cawan air suam
1 sudu soda bikarbonat
1 sudu baking powder
1 sudu esen vanilla


Steps:

1.) ayak tepung dan serbuk koko
2,) masukkan soda bikarbonat, baking powder, n esen...
3.) masukkan telur ..pukul hingga sebati...(p/s) tak payah guna mixer
4.) masukkan minyakn pukul
5.) masukkan susu pekat manis n pukul
6.) masukkan air suam
7.) sediakan cup dan susun dalam bekas pengkukus...

opps, saya terlupa nak cakap yang my cupcake ni..adalah untuk cupcake kukus..

ok then,

8.) sediakan air yang digunakakn utk mengukus nanti bila dah gelegak, letakkan bekas pengukus yang dalam dia ada cupcake tu...tunggu lebih kurang 15 minit...ur cupcake is DONE!!!



Jap...ade lagilah...toping pulak ek..

Ingredients:
1 per 2 cawan koko //coklat masak
1 per 2 cawan susu pekat manis
1 per 2 cawan minyak mazola// butter//majerin

steps:

cairkan coklat masakan atau serbuk koko dalam periuk yang diletakkan dalam air yang menggelegak (p/s) kalau nak jimat gas, boleh guna air yang digunakan utk kukus kek tadi

bila dah cair, masukkan susu...kacau2...

then , masukkan majerin// minyak//butter

siap..




tunggu sejuk, lepastu tuangkan keatas setiap cupcake comel korang tu...
decoratelah dengan mengikut kreativiti korang


saya dah buat testimoni...

well semua sahabat2 saya yang comot tapi comel tu cakap...best cupcake comell saya ni...huhu....Thanks my dearest dudes...

Actually, resipi ni adalah resipi cikgu kepada kembar saya yang datang bertandang ke rumah...

Anyway, thank you Cikgu Tie..



P/s: saya tak dapat nak share pics cupcake comel saya,memory card reader saya buat hal lagi...terpaksa google lah...huhu



Till then, I just wanna wish to y'all...Happy Trying!!!!!



No comments: