::: dudes :::

Sunday, March 18, 2012

Permata yang bernama ILMU

Entry kali ni, saya rasa macam nak bermadah pujangga sikit, bukan buang tabiat ek , by the way, I made this poem last year when I am in Form 5..tapi anda sdiri nilai..

Mega merah di ufuk senja
mula merendahkan sayap
sang helang mula pulang ke istana kehidupan
Namun
aku masih disini
terkapai-kapai dalam lautan mimpi
mencari-cari akan secebis permata
yang tidak ternilai
TIDAK!!
ini bukanlah mimpi,angan-angan mahupun fantasi
pencarian ini meskipun hingga hujung nyawa
akan tetap kuteruskan
akan kupetik kejora kejayaan
di langit
melalui permata ini
akan kujejak menara kegemilangan
dengan pencarian ini
Yaa..benar
aku mesti mencari
dan terus mencari
tiada putus asa
tiada kecewa
demi permata berharga
yang bernama
ILMU!!


nukilan si melor yang berbunga




sajak ni saya reka semasa saya boring..atau lebih dikatakan apabila perasaan jemu untuk belajar menerjah..untuk mencungkil bakat saya, saya cuba mencipta sajak ini
semoga sajak ini boleh dijadikan pedoman setiap yang membacanya..
InsyaAllah..
















No comments: