::: dudes :::

Thursday, March 8, 2012

*~Diet Oh diet ~*

bismillah wassolatu wassalam lirasulillah
makan, makan dan makan, hidup utk makan atau makan utk hidup?..semestinya makan utk hidup..tapi bila kita dah makan utk hilangkan bosan, semestinya tujuan makan yang sebenar dah terpesong, ish,ish..saya masih takkan lupakan kta2 mak saudara saya yang datang dari Terengganu tadi pagi..

'Aja, nampak gemuk sekarang..'

saya sambut kata2 tu dengan ketawa, cakap kat umi,

'umi, memang Aja patut dietlah'



dua tiga hari ni, entah kenapa saya rasa macam badan bertambah besar, yeah itu adalah normal, and saya dah decide dan keputusan muktamad, saya akan DIET!!!





huhu my new mission..dah banyak kali google dalam internet and what I had found was the same, yang paling penting dalam menjaga badan ialah, EXERCISE!! nampaknya saya kena mula practise exercise lah pagi2,

tadi saya pinjam mak saudara punya penimbang berat, n bila ditimbang balik berat saya, umm, actually its normal dengan tinggi saya yang memang tak culup inchi ni..(sori xboleh cakap berape)

tentang diet ni, saya tanyalah my best friend , farihah, terima kasih wahai sahabat, kau memang memahamiku, dapatlah nasihat sedikt sebanyak tentang diet ni..INSYAALLAH, when there's a will, there'll be a way, yeah..

THINGS COMPULSARY TO-DO FOR DIET:

*makan nasi sekali sehari*
*minum air manis sekali sehari*
*habiskan air masak atleast 3 botol minuman sehari*
*exercise for 30 minutes pagi dan petang*
*skipping 100 jump sehari O__O*
*kurangkan maka
n ayam*



so, mulai saat ini, bila saya bosan, ggrrr, saya akan ingat kan ni:


^---^
I really do hope that my mission will be working, INSYALLAH