::: dudes :::

Sunday, April 8, 2012

Sahabat, Friend, Amigos Dost


Assalamu'alaykum, dudes, dah lama rasanya saya nak buat entry pasal persahabatan ni,
sahabat-Melayu
teman-Indonesia'
Amigos-Sepanyol
Dost-urdu
maksud sahabat yang disebut dalam bahasa2 selain bahasa melayu...
oklah...
saya ada satu point of view pasal sahabat2 ni...

ok..bagi saya..kita memang kena ada ramai kawan sekeliling kita...biar ramai kawan jangan ramai musuh..
tapi dalam semua kawan2 kita yang kita kenal, saya pasti ada jer tahap2 keakraban dia...

oklah...

contohnya..dalam ramai2 kawan2 kita, pastinya beberapa orang sahja yang kita benarkan utk tahu rahsia kita...ye tak?

***

saya selalu baca dalam novel2 tulisan Hilal Asyraf, dia kata
serendah2 ukhuwah adalah berlapang dada..

kalau kita bersahabat, jangan sesekali bersangka buruk dengan kawan2 kita,
kalau dia buat benda yang tak patut, nasihati dia, bukan jauhi dia

tetiba jadi teringat kat kawan2 saya batch 2007-2011 Naim....

tapi yang lebih mengingatkan saya adalah kawan2 yang saya panggil sahabat...mereka:

Farihah
Ilya
Kiah
Fatin
Kulom
Isna
Ain
Ema





F.I.K.A.F.A.kE.R.i




*****************






pics ramai2 ni maser pergi kem JDK........dapat kenal dan rapat only in 22 days..walau tapernah kenal sebelum ni..







I love them...Batch 7E




till then..

1 comment:

lancerputih.dotcom said...

jaa aku terharu..rndu gler mg...haha